A KKV-knak a kreativitás nem luxus, hanem az egyetlen út a reklámzajban

Vállalkozóként az ember időnként úgy érzi, labdába sem tud rúgni, amikor a Temu karácsonykor 500 milliós budgetvel hódít, vagy amikor az AI a magyar munkaerőpiac 49%-át befolyásolja. Természetes, hogy az első reakciónk az, hogy úgy kell eljárnunk, “mint a nagyoknak” és például egy bomba reklámügynökség kezébe adnunk cégünk marketing-kommunikációs feladatait. Több mint 10 év reklámügynökségi és 15 éves reklámszakmai tapasztalattal a hátam mögött mondom, hogy kis- és középvállalkozóként inkább budget-barátabb megoldásokkal érdemes kísérletezni és képezni a marketing-kommunikációs csapatot arra, hogy ezeket a lehetőségeket hatékonyan aknázhassák ki. 

Hiába tiéd a legzseniálisabb szolgáltatás vagy termék, ha nem jut el a híre a célközönséghez, bottal ütheted a nyomát! Hogyan marketingelj professzionálisan, a professzionális infrastruktúrát lecsípve?

1. TIPP: NE A PPC-SEN SPÓROLJ!
A Google, Facebook-csatornák és a LinkedIn hirdetéskezelő felületei annyira felhasználóbarátak, hogy az emberben azt a benyomást keltik, hogy bárki képes beállítani őket. Nagy tévedés, ez egy külön szakma. Válassz szakembert ehhez, de a megírásukban már hagyatkozhatsz marketingesedre.

Képzéseim segíthetnenk nekik, hogy 
– a karakterlimitet betartva,
– céged szöveges stílusában,
– a megfelelő nyelvezetben, a legpontosabb kifejezéseket használva,
– megkülönböztető és egyedi szövegekkel keltsék fel a potenciális vásárlóban a vágyat terméked vagy szolgáltatásod iránt. 

2. TIPP: REKLÁMFILM HELYETT SOCIAL CONTENT
Bár a tévé még mindig a legnagyobb elérést generáló felület egy márka számára, reklámhely foglalási költségei, illetve maga a reklámfilm elkészítésének pénzügyi vonzata több tízmillió forintos vagyont is felemészthet. Ennél sokkal célzottabb és olcsóbb, ha social felületekre tervezel tartalmakat. Ha pedig így döntöttél, már csak egy olyan marketinges csapatra van szükséged, akik nem csak írni, de hatékonyan írni is tudnak!

Hol kívánnak szövegírói beavatkozást ezek a megoldások?
– Egy szöveges posztban,
– egy képes posztban, a képen és a mellette lévő leírásban,
– egy videós poszt esetében: a tartalomban, a feliratban, a leírásban,
– egy Instagram Storyban vagy Facebook Storiesban,
– a hashtagek szellemes és körültekintő kiválasztásakor.

Most már te is láthatod: bizony, ez nem csak annyi, hogy “írjunk ide valamit!” 

Nem mindegy tehát, hogy mi szerepel felületeinken, hiszen ez az, amin keresztül megragadjuk az ügyfél grabancát és a képernyőhöz szegezzük a tekintetét! – Ezt minden marketinges tudja, de csak a szövegírói képességekkel felvértezett marketinges csinálja.