Az olyan szakmák esetében, mint amilyen a vállalati marketinges vagy kommunikációs pozíció, gyakran előfordul, hogy ellentétes képességeket várnak el. Készítsünk egyszerre letisztult üzleti elemzéseket és briliáns reklámkampányokat, legyünk egyszerre hatékony projekt menedzselők és szellemes szövegírók! Ám a legtöbb szakember sosem tanult szövegírást, hiszen ez a tantárgy általában nem is szerepel a felsőoktatásban, így nem csoda, hogy amikor apróbb szövegírási feladatok landolnak az asztalukon, hiányzik belőlük a kellő magabiztosság.
Az egyik legjobb módszer arra, hogy a szövegíráshoz szükséges képességeket fejlesszük az, ha a kreativitásunkat fejlesztjük. Itt jön az, amit mondani szoktam:
Aki a magánéletében kreatív, a munkájában is könnyebben lesz az!
A vállalati szövegíró kurzusok egyik legszemélyesebb és emiatt a hallgatóságnak talán az egyik legizgalmasabb rész, amikor arról beszélgetünk, hogy
hogyan fejlesszük a kreativitásunkat a mindennapjainkban?
Íme 1+1 fejlesztő tipp, amit már ma elkezdhetsz és teljesen ingyen megosztom veled:
1. Szervezz egy eseményt!
Válassz egy programot, amihez készítesz egy Facebook-eseményt! Találj ki egy olyan címet, amitől az ember úgy érzi, felrobban a FOMO-ja, ha nem tud menni!, keress vagy készíts hozzá egy színes-szagos cover-képet és a leírásban legyél minél személyesebb, drámaibb!
Hogyan fejleszti a kreativitásod? Pontosan ez az a képesség, a személyesség gyakorlása, amivel bármilyen kommunikációt kiemelhetsz a reklámzajból. Minél ügyesebben ragadod meg a hallgatóság figyelmét, annál jobban végezheted el a szövegírói feladataidat is. Gyakorolj a szeretteiddel és éld át azt a felemelő sikerélményt, amit egy legendás program megszervezése jelent!
Én az események megszállottja vagyok, nagyon szeretek eseményeket szervezni a barátaimnak. A 27. születésnapom alkalmával személyes fotókkal és a hozzájuk kapcsolódó emlékekkel ösztönöztem arra a társaságot, hogy ismét csináljunk együtt valami emlékezeteset! (Mamzel a becenevem volt akkoriban.)
+1. Csoportosíts tematikusan!
Több száz sört kóstoltál már? Betéve tudod a hazai bringatúra útvonalakat? Tele vagy 90-es évekbeli számcímekkel? Szuper, akkor most csoportosítsd őket tematikusan! Bármilyen hobbidról, vagy feleslegesnek vélt témáról van szó, találj egy személyes aspektust, ami alapján besorolod őket.
Hogyan fejleszti a kreativitásod? Sok adat feldolgozása sokkal könnyebb, ha személyes vonatkozást találunk benne. Ha ez sikerül, egészen új színben láthatjuk a halmazt és annak elemeit. Ha pedig valamire más szemmel nézünk, lehetőségünk nyílik új, szokatlan, kreatívabb megoldásokat is hozni vele kapcsolatban.
Íme egy személyes megoldás az éves moziélmények összefoglalására: csak egy kupac film, de ilyen módon csoportosítva, mindenki általában biztosan átérezhető kategóriákba rendezve az embernek meghozza a kedvét, hogy elkezdje kibogarászni a szemével, melyik darabokat is néztem 2013-ban.
Ha te is szeretnéd kommunikációs csapatod kreativitását felpiszkálni, akkor…